این المنصور

این المنصور
آخرين مطالب

 

نوع نگرش انسان به زندگی، سبک زندگی او را تعیین می کند

 
 

کارشناس امور خانواده گفت :سبک زندگی بستگی به نوع ایدئولوژی افراد ونوع نگاه آنها به دنیا، انسان و عالم هستی دارد. این نوع نگاه فرد نقش مهمی در اعتقادات فرد و در نتیجه در انتخاب سبک زندگی او دارد.

جواد نصرالله پور کارشناس امور خانواده در گفتگو اختصاصی با ناب نیوز، خاستگاه مفهوم سبک زندگی را در فرهنگ غرب بیان کرد و با اشاره به اینکه  واژه لایف استایل را اولین بار آلفرد آدلر در اوایل قرن بیستم مطرح کرد، گفت: درواقع سبک زندگی مجموعه ای از طرز تفکرات و رفتارهای فرد در زمینه های مختلف زندگی شامل عادات غذایی، نوع معاشرت، ارتباط با خود، خدا ،همنوع و طبیعت است.

وی افزود: سبک زندگی بستگی به نوع ایدئولوژی افراد ونوع  نگاه آنها به دنیا، انسان و عالم هستی دارد. این نوع نگاه فرد نقش مهمی در اعتقادات فرد و در نتیجه در انتخاب سبک زندگی او دارد.

نصرالله پوربا بیان اینکه  تفاوت سبک زندگی ما با غربی ها، در مبانی اندیشه ما و غرب است، تصریح کرد: در نگاه غرب، محور عالم هستی انسان است که تفکر اومانیسم نامیده می شود، در این نگرش انسان موجودی آزاد یا لیبرالم است که کسی برای او تعیین تکلیف نمیکند و هر شخص و اندیشه ای که آزادی وی را محدود کند باید کنار رود و از آنجا که خدا و دین واجبات و محرماتی را مطرح می کند که محدودیت هایی برای فرد بوجود می آورد، پس از زندگی او کنار گذاشته می شود.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان کرد: در مسائل اخلاقی هم غربی ها معتقدند که هرچه انسان دوست داشت مهم است و در بحث سبک زندگی ، هر سبکی که انسان بپسندد  مطرح می شود.بطور مثال رابطه انسان بادیگران در دیدگاه غربی طبق رای مردم است بطور مثال اگر بگویند همجنس بازی خوب است پس خوب است و در غیر این صورت نه.

وی  تصریح کرد: اگر محور زندگی خدا باشد، دراین صورت انسان موجودی مکلف است و احکامی که خدا برای او تعیین کرده، سبک زندگی فرد را تشکیل می دهد و انسان اگر دین را پذیرفت پس سبک زندگی او براساس عقاید وی شکل گرفته وهماهنگ می شود.

کارشناس امور خانواده بااشاره به اینکه سبک زندگی یک مساله پابرجا نیست و درطول زندگی تغییر میکند خاطرنشان کرد: گاهی فیلم ها، کتاب ها، رسانه ها، مطبوعات و رفتارهای سیاسی بطورناخودآگاه و تدریجی نوعی سبک زندگی با پشتوانه ایدئولوژیک به انسان القا می کنند.

نصرالله پور یکی از مهمترین عوامل موثر برسبک زندگی کنونی را تقلید مذموم و کورکورانه دانست و اظهار کرد: این نوع تقلید افراد را از فکر خلاق باز میدارد و فرد مقلد تفکر انتقادی ندارد و کار خود را ارزیابی نمیکند. هرچه ماهواره نشان دهد به همان شکل رفتار میکند. پس

وی تاکید کرد: برای داشتن سبک زندگی صحیح ایرانی- اسلامی که مد نظر رهبری است، باید به خودباوری برسیم و به آموزه های دینی واصیل ایرانی خود مراجعه کنیم.

نقش رسانه ها در نوع سبک زندگی

نصرالله پور با تاکید بر نقش پررنگ رسانه های مختلف دیداری، شنیداری و نوشتاری در شکل گیری سبک زندگی گفت: صدا و سیما تاثیر فراوانی در نوع زندگی مردم دارد، بطور مثال در بعضی سریال ها، کلان شهر گرایی غیر مستقیم ترویج می شود و به مردم القا میکند که روستاها را ترک کرده و به شهرهای بزرگ بروند.

وی افزود: رسانه ها در بسیاری موارد از جمله نوع مسکن سازی، دکوراسیون، آشپزی، موسیقی و … تاثیر فراوانی بر سبک زندگی دارند.

تاثیر سبک زندگی بر مقاومت

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سبک زندگی ما در مقاومت و مقابله با دشمن موثر است تصریح کرد: در جامعه ای با سبک زندگی غربی و مصرف گرا ، افراد جامعه راحت طلب خواهند شد وزندگی به سمت رفاه طلبی میرود، چنین جامعه ای در مقابل دشمن به راحتی تسلیم میشود و قطعا دچار انحطاط خواهد شد.

انتهای پیام/

پایگاه خبری ناب نیوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ برچسب:سبک,زندگی,ایرانی ,اسلامی,, ] [ 10:16 ] [ حجت الاسلام جواد نصر الله پور ]
.: Weblog Themes By DL-CENTER :.
درباره سایت

حجت الاسلام جواد نصرالله پور کارشناس مهدویت از مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم یابن الحسن ... امان از لحظه غفلت که شاهدم هستی
امکانات وب
شمارنده هوشمند
نظر سنجی این المنصور
تبلیغات فضای مجازی
?